Zaoszczędź Czas!


Panuje błędne określenie zarządzanie swoim czasem. Gdyż jedynie możemy zarządzać samym sobą w czasie. Jednak brzmi to jak czepianie się szczegółów. W tym artykule dowiesz się jak szybciej wykonywać zadania, dzięki czemu odczujesz przypływ "dodatkowego" czasu. 

Każdy kiedyś słyszał zdanie, a może i z Twoich ust ono padło „Nie mam czasu”. Jednak każdy ma w ciągu doby tylko, a może aż 24h. Czy to ty jesteś właśnie tą osobą, której go brakuje? 


Prezentujemy ci kilka sztuczek : 


1. Pierwsza z nich to RUTYNA. Wprowadź trochę rutyny do swojego dnia. Właśnie to dzięki niej jesteśmy w stanie w ciągu dnia wygospodarować kilka minut więcej. Rutyna sprawia, że powtarzające się często zadania wykonujemy w sposób automatyczny. W trakcie ich wykonywania możemy myśleć już o kolejnych sprawach przez co wkrada się multitasking. Nie zawsze jest to pozytywne, ale w rzeczach nie wymagających myślenia może być przydatne. 


2. PLANOWANIE! Jest to najważniejszy element oszczędności czasu ponieważ mamy pojęcie co, gdzie i kiedy mamy do zrobienia. Plan pomaga nam zwizualizować przebieg całego dnia co pozwala nam m.in. określić czas potrzebny na wykonanie zadań. 

Jak dobrze planować (post w planach) 


3. Jeśli chcesz zminimalizować czas poświęcony na bieganie za ciuchami, śniadaniem, czyli przygotowaniem się do pracy/szkoły.A może masz dosyć szukania kabli czy pendrive'a przed ważną prezentacją? Pomyśl o odpowiednim PRZYGOTOWANIU się na te sytuacje. Zorganizuj sobie wszystkie potrzebne rzeczy dzień wcześniej. Zmniejszy to ryzyko zaniedbań. 


4. Po wyjściu z domu dobrą alternatywą w drodze do pracy jest słuchanie podcast’ów czy czytanie książki w tramwaju lub autobusie. Uprzyjemni nam to drogę do pracy, a przy okazji nie będziemy musieli robić tego po powrocie z pracy. Dzięki czemu będziemy mieli więcej czasu na inne czynności, a może czas dla siebie samego czy rodziny. 


5. Jeżeli lubisz oglądać filmiki czy słuchać podcast’ów dobrą opcją jest ich przyśpieszenie. Początkowo nie jest to zbyt przyjemne, ale po czasie się przyzwyczaisz. Zobaczysz ile może to zaoszczędzić czasu, który jest przecież bardzo cenny. Polecamy szybkość x1,5, ale jest to kwestia gustu. 

Jeśli masz problem z przejściem od razu na poziom przyspieszenia x1,5 to przeskakuj powoli etapami od 1,1; 1,2… a może nawet z czasem nie będzie Ci sprawiało słuchanie nagrań z prędkością x2,0. 


6. DELEGOWANIE ZADAŃ może wydawać się słabą oszczędnością czasu dla wielu osób. Przecież trzeba wdrożyć tą drugą osobę, nauczyć go pewnych naszych sposobów działania byśmy byli w pełni zadowoleni z jego pracy, a to zajmuje dużo czasu. Po czasie wdrożenia, pracownik będzie to zadanie wykonywał doskonale przez dłuższy okres. My będziemy mogli cieszyć się z większej ilości czasu. Dlatego delegowanie należy rozpatrywać pod kątem długoterminowym. 


7. Może wydać się to niektórym dziwne, ale TRZYMANIE PORZĄDKU to też dobry sposób na zaoszczędzenie kilku chwil. Każdy z nas to miał, że tracił cenny czas na poszukiwania kluczy w stercie papieru. Gdyby był porządek wokół nas nie tracili byśmy czasu na poszukiwania. Może dlatego warto trzymać porządek w okół siebie. Pozwoli to również na lepszą koncentrację. 


8. WIELOZADANIOWOŚĆ. W wielu przypadkach jest to niewskazane, gdyż jesteśmy bardziej wydajni skupiając się na jednym zadaniu (priorytetyzując). Takim przykładem jest połączenie cardio(rower stacjonarny) czy biegania i jednoczesne słuchanie podcastów, audiobooków lub oglądanie ulubionego serialu. 



Czasami warto jest zwrócić uwagę na szczegóły może to dzięki nim jesteśmy wstanie zaoszczędzić w ciągu dnia Nasz cenny czas. Podaliśmy kilka przykładów, które mogą wam uświadomić jak w łatwy sposób urwać cenne sekundy. 


Podzielcie się w komentarzach swoimi metodami w jaki sposób Wy oszczędzacie czas.

Photo by Aron Visuals on Unsplash

Prześlij komentarz

0 Komentarze