9 Cech doskonałego LIDERA


Jesteś na etapie tworzenia swojego zespołu lub zarządzasz grupą ludzi w firmie? Może po prostu chcesz się rozwinąć i sprawić by twoi współpracownicy podążali za Twoimi pomysłami? Zapoznaj się z poniższymi cechami, a na pewno odkryjesz w sobie pokłady doskonałego lidera.

Szacunek do innych i do samego siebie

Ta cecha jest bardzo istotna w życiu, niezależnie od tego czy jesteś właścicielem przedsiębiorstwa, menedżerem czy pracownikiem etatowym. W życiu ważny jest szacunek do drugiej osoby!

Szanuj ludzi i wymagaj od nich również szacunku do swojej osoby. Nie oceniaj ludzi zbyt pochopnie przed ich lepszym poznaniem. 

"Nie oceniaj książki po okładce" ~ Polskie przysłowie 

Poczucie własnej wartości 

Człowiek, który wierzy w siebie ma odwagę do podejmowania trudnych decyzji, nie przerażają go powierzane mu zadania. Poczucie własnej wartości potrzebne jest każdemu. Bez wiary w siebie i własne możliwości spada nasza pewność siebie, która odbija się na całym zespole.

Umiejętność przyznania się do błędu

Przyznanie się do błędu jest bardzo doceniane wśród innych. Nie uciekaj przed odpowiedzialnością. Weź to na klatę, a następnie zastanów się z zespołem jak możesz zminimalizować ryzyko wystąpienia tego błędu w przyszłości. Ludzie bardziej docenią fakt, że potrafisz przyznać się do porażki. Dzięki temu staniesz się bardziej wiarygodny w ich oczach.

Umiejętne wytykanie błędów

Błędy powinno się wytykać na osobności. Pamiętaj, że krytyka powinna być konstruktywna i zawierać przykład rozwiązania. Pracownik w takiej sytuacji wie, że nikt poza nim i owym Liderem nie ma pojęcia o rozmowie.

Nagradzanie 

Jeśli chodzi o nagradzanie za sukcesy powinno odbywać się to na forum zespołu. Dzięki temu pracownik poczuje się doceniony i dowartościowany.

Zaufanie

Na zaufanie składa się bardzo wiele czynników. Tą cechę budujesz na podstawie szczerości i bycia wiarygodnym dla swojego zespołu. Pamiętaj, że kłamstwo ma krótkie nogi. Jeśli twoja wiarygodność podupadnie, szacunek twoich ludzi również.

Wyznaczanie celów osobistych i zespołowych 

Wyznaczanie celów jest początkiem do osiągania i tworzenia dużych przedsięwzięć. Dzięki nim wiemy dokąd zmierzamy i czego oczekujemy od naszego życia i zespołu, czy też firmy.

Chęć własnego rozwoju

Aby być najlepszym w swojej dziedzinie potrzebny jest ciągły rozwój. Lider powinien iść z duchem czasu oraz być wzorem do naśladowania.

Umiejętność słuchania 

Umiejętne słuchanie jest związane z wieloma zagadnieniami, m.in. z analizą potrzeb klienta i sprzedażą, negocjacjami biznesowymi oraz również z kontaktami międzyludzkimi. Będąc liderem często spotkasz się z problemami swoich pracowników i klientów. Jeśli w pełni poważnie podejdziesz do tego tematu i będziesz wsparciem dla swoich ludzi oni odwdzięczą się lojalnością i zaufaniem skierowanym w Twoja stronę.

Podsumowanie

Więc, jeśli chcesz się stać doskonałym Liderem miej je wszystkie na uwadze. Rozwijaj te cechy i staraj się je wdrażać w aspekcie pracy jak i własnego życia. Bycie najlepszym wymaga od nas ciężkiej pracy. Jak myślisz, które cechy musisz rozwinąć? Daj znać w komentarzu!


Photo by Jehyun Sung on Unsplash

Prześlij komentarz

0 Komentarze